Info@NationalCyberSecurity
Info@NationalCyberSecurity

Prince Harry drags Rupert Murdoch into phone hacking case | #hacking | #cybersecurity | #infosec | #comptia | #pentest | #hacker


“They appear to be designed to grab headlines,” Mr Hudson said.

Prince Harry’s lawsuit against News Group Newspapers is one of three he has brought against Britain’s biggest tabloids over alleged unlawful activity carried out by journalists and private investigators they hired that came to light after a phone hacking scandal erupted at Mr Murdoch’s News of the World in 2011. The case is tentatively scheduled to go to trial in January.

Prince Harry has used the courts in his crusade against the press that he blames for a host of personal grievances.

His litigation has put him at odds with King Charles and the rest of the royal family that has avoided airing their disputes in public. He made history in June when he became the first senior royal in over a century to testify in court.

In December, his efforts led to a big victory after a judge found phone hacking at Mirror Group Newspapers was “widespread and habitual”. In addition to a court judgment, he recently settled remaining allegations that included his legal fees. The total sum wasn’t announced, but he was due to receive an interim payment of £400,000 ($773,000).

He has another case pending against the owner of the Daily Mail.

In the News Group case, Prince Harry and the 44 other claimants allege that between 1994 and 2016, journalists at The News of the World and The Sun violated their privacy through widespread unlawful activity that included intercepting voicemails, tapping phones, bugging cars and using deception to access confidential information.

The claims also allege that executives lied about the wrongdoing and oversaw an effort to delete millions of emails and “buy” the silence of those who might tell the truth about what occurred.

In 2011, News of the World shut down amid the phone hacking scandal that led to a government inquiry and News Group Newspapers, or NGN, issued an unreserved apology to all the newspaper’s victims.

Mr Sherborne said Mr Murdoch was among the executives who either made, endorsed or had someone else make statements — including at public inquiries — to promote the false narrative that there was only “one rogue reporter” at News of the World.

“Those individuals, and NGN and News International corporately, were dishonest in making these statements since they knew them to be false at the time they were made,” Mr Sherborne said.

Mr Murdoch, 93, was executive chairman of News Corp and director of its subsidiary, News International, now News UK, which was NGN’s parent when News of the World folded. Mr Murdoch stepped down last fall as leader of both Fox News’ parent company and his News Corp media holdings.

NGN said it has settled 1300 claims for its newspapers, though The Sun has never accepted liability.

“Today the claimants have sought to introduce accusations to the civil court against many current and former journalists, staff and senior executives of News International with misleading pleadings and unjustified inferences in a scurrilous and cynical attack on their integrity,” NGN said in a statement.

AP

——————————————————–


Click Here For The Original Story From This Source.

.........................

National Cyber Security

FREE
VIEW